Monday, December 10, 2012

Date with Dato'

finally i met Dato'...Alhamdulillah.

tak sangka selama 5 hari Dato' kat hutan aku tak ada masalah macam sebelum2 nih. rasa macam makin paham sket laaa.. boleh terima. teruk kan? dah 6 tahun baru nak bole terima.. tapi aku bersyukur sangat2 walaupun terlalu lama masa di ambil untuk memahami diri dia, tapi dia tak pernah give up untuk buat aku faham. malah makin melayan kerenah tak paham bahasa aku nih lagi ada laaa.. thanks syg sebab tak pernah putus asa dengan iera.

hari sabtu kami jumpa. Dato' tunggu Datin wanna be nih kat lobi hospital.. gigih ok. kebetulan hari tu balik kerja lewat sket. he waiting for me. before tue Dato' ada text ajak balik rumah beliau kat KKB. mula2 nervous untuk say Yes, yelah macam tak manis laa plak. then i text him back suh minta izin dengan his mother 1st. kalau ok then i will follow. and guest what?? mak dia bagi green light. so happy... hehehe. thanx ma.

lepas habis syif kita pergi makan dulu. kat cafe jer. lama laa juga. masa tue aku macam kebulur jer. nasi kerabu pun makan, bihun sup kepunyaan Dato' pun bedal, ayam goreng yang Dato' beli pun aku ngap. hehe. dan paling tak boleh tahan bila Dato' cakap aku mkn tu comot. tumpah sket dia dah mula nak bebel. hai sayang betul eh... dalam hati nih geram jer.

lepas jer menjamu selera aku balik tukar baju dan pack barang2 keperluan. baju. kain batik. eh what??? KAIN BATIK????? sejak bila pakai kain batik nih. sementara Dato' tunggu kat luar tue sempat lagi aku layan Maharaja Lawak Mega team Jambu..klakar betul tgk lawak Jambu..gelak2 besar aku masa tue, last2 kena sound ngn housemate. dia cakap "kau duk gelak2 santana2, mamat tue tunggu kat luar tue dah lama tau. ingat sket." ok. betul cakap makcik fifi. sampai hati betol kau jahhh...cepat2 siap then terus nk kuar rumah. tapi sebelum tu kena sound juga dengan makcik fifi. dia cakap "macam nih jer kau pakai keluar dengan dia??" pants dgn tshirt long sleeve? ok what..hahaha. aku paham maksud makcik fifi tue. dah lama tak jumpa sesekali aku kena lah berhias comel2 sket. ini pakai macam nak kuar g pasar tesco jer..hehe. tapi bila kuar jer tau apa Dato' cakap. iera nampak gemuk dah laaa.. kurus kan sket badan tue. pakai baju yang longgar sket tak ada lah nampak gemuk sangat. ok fine sayang. i love u laaaa...nampaknya lepas ni kena joging laa.

lepas tue ktorang bergerak menuju KKB. sampai jer sana ma abah datang amek. amboii kau Datin wanna be.. ma abah ek, ngada2 betul..hehehe, tapi aku lebih selesa panggil ma abah. rasa lebih friendly laa...ktorang pergi minum2 kat kedai.borak2. pastu pergi geram ma sebab ma nak siram pokok. masa pergi sana nampak laa kerajinan Dato' nih. sebelum2 nih dia selalu mesej cakap nak pergi kedai mai cuci kedai laa, bakar sampah laa, sapu daun2 kering laa..macam2 laa. sekarang aku nampak dengan mata 4 aku nih sendiri. so dari situ aku rasa makin kenal siapa sebenarnya Dato' nih.

sampai jer rumah Dato' ma bagi towel dan kain batik. see?? ma nak aku berkain batik okeyhhh..hehehe.terus aku pergi mandi dan solat maghrib. keluar bilik tengok tv sambil makn rambutan. Dato' plak masa tue tengah solat. keluar jer dari bilik aku nampak Dato' pakai kain pelekat.. OMG!! first time tengok dia pakai kain pelekat. dan dia pun 1st time tengok Datin wanna be nih pakai kain batik. tetiba ada mesej masuk. Dato' msg cakap comelnya pakai kain batik... puiiii2, nak tergelak eden masa tu. eden tok pandai ni haa pakai kain batik..ekau jgn laa cakap macam tue..malu den ni haa..

malam tue ada game antara Filipina dengan Singapura, abah, Dato' dengan KakYang mmg layan laa. aku slow sket. game tue agak bosan laa bagi aku. tapi yang buat aku ase tak bosan bila aku nampak Dato' dah start nak tertidur. before nih kalau Dato' balik jer umah mesti ktorg akan gaduh sebab Dato' selalu tertidur dan tak mesej Datin Wanna be yang super garang nih. malam tue aku berpeluang tengok dengan mata 4 aku nih macam mana Dato' bole tertidur masa tengok tv. mula2 mata terpejam sambil tangan pegang newspaper, kemudian sengetkan kepala 10 degree. sekali aku toleh dah 20 degree dah. aku toleh lagi masuk 30 degree dah. nak kejutkan dia takut macam tak sopan plak sebab abah ada juga kat ruang tamu tue..so aku biarkan jelah. memang lama juga laa dia melentok tidur macam tue. tapi tangan still pegang newspaper. hehehe. bila game dah habis abah pergi kat Dato'. abah cakap tengok laa Alang nih, suka tidur macam nih. terus abah kejutkan Dato'. bila dia buka mata jer terus aku senyum jer kat dia..now aku dah faham biladia cakap tertidur tue memang dia betul2 tak sengaja tertidur. memang betul2 tertidur. dan memang dia langsung tak sedar hingga ada yang kejutkan. agaknya kalau tak kejut mau juga dia tumbang atas sofa dan terus tido sampai pagi..hehehe.

selama 2 hari kat rumah dia memang banyak yang aku makin paham dia sikit2. paham dengan tanggungjawab dia pada family. komitmen yang dia bagi untuk family dia. dan yang paling best kali nih dia cuti dapat bersama dengan family dan juga aku at the same time. wahhh, memang best laa. dan paling buat hati nih berbunga2 bila dia bagitau ma untuk merisik Datin wanna be awal tahun depan. Alhamdulillah, akhirnya dia buka mulut juga untuk bagitau ma untuk masa depan hubungan kami. bagi aku semua tu adalah tanda positif yang mana dia memberi komitmen dalam hubungan kami nih dan nak hubungan nih di satukan.. Alhamdulillah. semoga perancangan ini selari dengan perancangan Allah s.w.t.

Ya Allah, Kau permudahlanlah urusan kami. Kau satukanlah kami,dan Kau titipkanlah dalam hati kami perasaan kasih sayang. semoga kami bertemu jodoh di dunia dan akhirat klak. Aminnnnn.....

No comments:

Post a Comment