Monday, December 3, 2012

Al Fatihah

al fatihah untuk mohd aizat yang kembali ke rahmatullah. semoga rohnya dicucuri rahmat... Al-fatihah.

baru 1 jam yang lalu,housemate ku pulang ke rumah. menangis teresak2. mata yang sedang ghalit tengok tv terus memandang kepadanya. mulanya iera ingat dia kena marah ke time kat tempat kerja sampai balik menangis2 macam tue..

tapi sebab she' very close with me terus jer tanya kenapa..then tetiba dia cakap sambil nangis2 bgtaw aizat dah tak ada..terkejut seketika dengar kata-kata yang keluar dari mulut dia. terus aku peluk dia erat2. innalillah.. air mata aku bergenang. Ya Allah, kau tempatkan lah dia di sisi orang yang beriman.

actually, aizat adalah bf my housemate tue. hari nih aizat sepatutnya dia lapor diri di pahang. dia medical assistant. semalam my housemate bagitaw aizat nak datang ampang ambil surat. dan my housemate sempat bagi tau yang aizat ada datang jumpa dia di Hospital Ampang. pertemuan terakhir antara mereka berdua sebelum aizat meninggal dalam kemalangan di temerloh. Ya Allah,Kau kuatkan lah hati housemate ku untuk menghadapi dugaanMu ini..

semua ni menyedarkan aku untuk menghargai insan yang kita sayang sebelum mereka pergi meninggalkan mereka..aku rindu sangat kat mak ayah. dah hampir 2 bulan juga aku tak balik kampung. bukan lupa, tapi masa tak mengizinkan.. bukan xdapat cuti, aku dapat jer cuti. tapi kalau dapat cuti terselit cuti oncall memang tak balik laa. sebab takut nanti tengah syok2 cuti kat kampung tetiba ada yang panggil keje.. Ampang dengan Kepala Batas bukannya dekat.jadi aku ambil keputusan tak balik kampung.next roaster tengok dapat cuti lepas keje malam hanya 1 hari jer. memang tak balik lagi laa.

Mak, Ayah dan family kat kampung.. i miss all of you. jaga diri bebaik, InsyaAllah dengan izinNya nanti kita akan berjumpa juga. hope all of you jaga diri bebaik.

untuk Dato' i'm really sorry kalau selama nih iera tak hargai segala kebaikan yang abang dah buat kat iera..semua nih buat iera sedar walaupun kita nih PJJ tapi kasih sayang abang pada iera tak pernah berubah malah semakin hari abang semakin sayangkan iera. buruk baik iera abang terima seadanya. iera harap abang bole maafkan segala salah silap iera kat abang selama nih. dan iera akan cuba faham abang macam mana abang faham diri iera selama nih.

Mak, Ayah dan Abang..maafkan iera atas segala salah silap iera selama nih. iera sentiasa doakan mak ayah, family kesayangan iera dan abang panjang umur dan sihat selalu.. Jika Allah lebih menyayangi mereka berilah peluang kepadaku untuk berbakti dan berada di sisi mereka hingga nafas terakhir mereka.Amiin...

No comments:

Post a Comment